Pra-pelancaran: Asia Islamic Tourism & Trade Expo Dan World Islamic Tourism Awards 2024

0 Comments
Pra-pelancaran: Asia Islamic Tourism & Trade Expo Dan World Islamic Tourism Awards 2024.


Persatuan Agensi Pelancongan Malaysia (MATA) dengan sukacitanya mengumumkan pra-pelancaran Asia Islamic Tourism & Trade Expo (AITEX) dan World Islamic Tourism Awards 2024 yang akan berlangsung dari 23-26 Ogos 2024, akan diadakan di Sunway Resort Hotel dan dijangka menjadi perhimpunan penting bagi sektor pelancongan dan perdagangan Islam global. Ekspo AITEX akan menampilkan ruang pameran dengan keluasan meliputi lebih daripada 3,000 meter persegi ruang, mempamerkan pelbagai sektor termasuk pelancongan, perhiasan Islam, dan kewangan Islam.

Ekspo ini akan dibuka  pada orang awam bermula dari jam 10:00 pagi hingga 8:00 malam sepanjang ekspo berlansung. Antara pempamer yang mengambil bahagian di Ekspo AITEX seperti Tajikistan, Uzbekistan, Zambia, Thailand, Indonesia, Irag, Turki, Langkawi, Pahang, Perlis, Brunei, China, Arab Saudi, Batik Air, Inap Desa Selangor dan banyak lagi yang akan memberikan peluang unik untuk menerokai kekayaan budaya dan ekonomi dan rantau-rantau ini.

Sorotan utama AITEX termasuk:
● Pameran:
Memaparkan yang terbaik dalam pelancongan Islam, perhiasan, dan kewangan dari pelbagai negara.
● Persidangan Pelancongan Islam: Bertemakan "Merangkul Kepelbagaian: Janji dan Potensi Pelancongan Islam" persidangan ini akan menampilkan 15 penceramah terkenal selama dua hari (23-24 Ogos 2024), yang akan berkongsi pandangan dan kepakaran mereka mengenai lanskap pelancongan Islam yang berkembang.
● Sidang Kemuncak Menteri dan CEO serta Pelaburan Pelancongan Asia:
Pada 25 Ogos 2024, sidang kemuncak ini akan mengumpulkan menteri-menteri dan CEO terkemuka untuk membincangkan dan menerokai peluang pelaburan kritikal dalam sektor pelancongan di Asia, menjadikannya forum penting untuk membentuk masa depan pelancongan di rantau ini.

Kemuncak utama AITEX adalah World Islamic Tourism Awards 2024, yang meraikan kehebatan dan inovasi dalam industri pelancongan Islam. Anugerah ini bertujuan untuk mengiktiraf pencapaian dan sumbangan yang cemerlang dalam pelbagai kategori, termasuk Destinasi Pelancongan Islam Terbaik, Hotel/Resort Islam Terbaik, Inovasi dalam Pelancongan Isham, Pengalaman Kulinari Halal Terbaik, dan Sumbangan Cemerlang kepada Pelancongan Islam.

MATA sangat teruja untuk menganjurkan Asia Islamic Tourism & Trade Expo dan World Islamic Tourism Awards 2024. Acara ini mewakili peluang unik untuk meraikan sektor pelancongan dan dan memajukan memupuk pemahaman, perdagangan Islam, kerjasama, dan pertumbuhan ekonomi yang lebih besar.

Kami menantikan kedatangan peserta dan tetamu dari seluruh dunia ke acara yang penting ini," kata Dato’ Dr. Mohd Khalid Harun, Presiden MATA dan juga selaku Pengerusi AITEX 2024, Asia Islamic Tourism & Trade Expo.

AITEX dan World Islamic Tourism Awards 2024 dijangka menjadi acara penting dalam kalendar pelancongan global, memacu inovasi, kerjasama, dan pertumbuhan mampan dalam industri pelancongan Islam.

Kami juga berbesar hati untuk mengumumkan bahawa Batik Air adalah Rakan Penerbangan dan Sunway Resort Hotel adalah Rakan Hotel bagi AITEX 2024. Acara ini turut disokong oleh Malaysia Convention & Exhibition Bureau (MyCEB).

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.aitex.my atau hubungi Sekretariat Ekspo di 016 261 8014


You may also like

No comments:

Powered by Blogger.

Ads Top

About me

Contact Form

?+ numposts +&orderby=published&alt=json-in-script&callbackpublished&alt=json-in-script&callback=labelthumbs' type='text/javascript'>

Home Ads

Instagram

Flickr

Pages

Follow Us

Like us on Facebook

Newsletter

Author

Popular Posts